senyumlah...

senyumlah...

Sunday, July 5, 2009

JoM mEreMpit ???!!!!...






Wahai mat-mat rempit kenapala kamu semua suka membuat kaco di muka bumi ni..monolog seorang bilal.ANda?Rempit jugak..jgn.jgn kenapa jangan?Rempit ke mana dan dengan cara yang bagaimana..kadang-kadang aku kasihan terhadap ibu bapa mereka.Inikah balasan yang mereka balas..ish..ish.. tak patut-tak patut.

Apa kata kepada mat-mat rempit kita guna pakai istilah tersebut ke jalan yang mulia.Bagaimana?Jadilah mat-mat rempit yang bertamadun atau yang mempunyai ilmu pengetahuan.Bak kata golongan intelektual, jadi orang yang berilmu dan beriman.Ayuh!!! kita sama-sama merempit ke masjid, surau-surau dan majlis-majlis ilmu.

Cuba kamu fikir tentang nikmat yang Allah kurniakan tu.Janganla kita guna ke arah keburukan.Sayangilah nyawa anda, bukan ada jual kat kedai mahupun market2.Harganya tak ternilai dengan wang ringgit, setiap hembusan yang keluar dari pernafasan adalah Allah yang tentukan.Jadi takkan kamu nak melawan pencipta Rabbul 'izzati.

Manusia tidak pernah merasa syukur atas nikmat kurniaanya..Mereka pasti akan merungut walaupun nikmat kurniaan Allah melimpah ruah..macam ni ka balasan orang-orang yang bersyukur.Kalo sekadar ucap syukur sapa2 pun boleh.. namun hakikatnya yang sebenar bukan seperti yang dilafazkan.

Selagi hayat dikandung badan gunakanlah nikmat itu sebaik-baiknya, jangan menyesal di belakang hari udahla...lu fikirla sendiri..Usia remajalah kita guna untuk kebaikan dengan mencari pengalaman, kemahiran dan ilmu pengetahuan, janganlah disalahgunakan..Merempitlah ke jalan yang benar (kebaikan), apa lagi..jom..jom..!!!



No comments:

Post a Comment