Kata Aluan...

senyumlah...

senyumlah...

Friday, January 21, 2011

...Pulau Tali Kail...






Berkayak di pulau mata kail…fuh..x dapat keliling satu pulau.



Cuti semester ini sempat juga aku dan kawan-kawan mengikut cg dan keluarganya bercuti di pulau Tali Kail Tasik Banding. Seperti biasa mulanya cuti Cg akan mengajak kami menyertainya dalam apa jua aktiviti. Kami berkampung di pulau selama 2 hari 1 malam di chalet tersebut..Dari jeti menuju ke Pulau mengambil masa selama 45 minit untuk ke Pulau Tali Kail dengan menaiki Feri berbentuk rumah..Puas juga nak sampai memandangkan feri tersebut bergerak amat perlahan..Maklumlah ramai penumpang haa..barangan lagi.Di keasyikan feri bergerak sempatlah kami menikmati keindahan bukit bukau serta pulau di sekitar tersebut..Air nya amat dalam mencecah 50 kaki jugak dengan menampakkan kehijauannya.


Sekiranya ada masa lapang sesuai laa bagi keluarga untuk mencari ketenangan jiwa terutama apabila sibuk dengan tugasan sebelum ini. Tempat ini menjanjikan ketenangan serta aman damai dek flora Fauna..sesuai juga bagi pengantin baru, usik rakanku..huuu…

Selagimana kita masih hidup di dunia ini gunalah nikmat-nikmat pemberian Allah yang melimpah ruah dengan jalan yang diredhainya serta bersyukur kepadaNya..
Terima kasih Cikgu..

No comments:

Post a Comment