Kata Aluan...

senyumlah...

senyumlah...

Saturday, June 27, 2009

Love finds its home in the friendship that we share...



Pengajaran Cinta

Ketahuilah cinta bukan sekadar perasaan sensual yang perlu dibuktikan dengan hubungan intim tetapi penyatuan dan keserasian menjadikan cinta lebih sempurna.

Sekiranya kamu terpandangkan seseorang dan merasakan tarikan magnetik dan getar yang maha dahsyat, mungkin dialah orangnya untuk dirimu. Selalunya insan yang kita sangka tidak mungkin dimiliki itulah yang menjadi teman hidup kita.

Jika benar lelaki telah jatuh cinta, dia tidak kisah tentang asal usulmu dan akan menerima dirimu seadanya. Jika benar si dia bersikap begitu tidak syak lagi dialah jodohmu.

Lelaki yang jujur menerimamu mampu melawan segala arus rintangan. Kamu buatlah perangai macam mana sekalipun dia pasti dapat bersabar kerana cinta lelaki memang utuh. Apabila sampai peringkat mahu memperkenalkanmu kepada orang tuanya, saat itulah tandanya si dia benar-benar serius dan telah bersedia untuk memperisterikanmu.

Hubungan sejiwa kadangkala bukan diukur melalui berapa lama kamu mengenali diri masing-masing. Cukup sekadar beberapa saat mata bertentangan. Kiranya dalam diri wujud suatu rasa keselesaan dan keserasian, maka itulah namanya cinta sejiwa dan jangan sekali-kali melepaskannya.

Sumber Majalah Intrend...

No comments:

Post a Comment