senyumlah...

senyumlah...

Thursday, February 11, 2010

Cuti Mid Sem...

Minggu depan merupakan cuti semester bagi mahasiswa mahasiswi IPTA khususnya..Cuti mid sem kali ni pula jatuh pada Tahun Baharu Cina, tiket-tiket bas pula sudah habis terjual terutama pantai timur & Utara.Nasib aku baik sempat juga membeli tiket untuk balik ke kampung halaman yang tercinta.Tapi tu pun kira lewat hari Ahad pulak tu, kemungkinan aku pulang ke kampung lebih kurang 6 hari camtu ja.Alhamdulillah la kira dapat juga aku menjenguk mak ayah dan adik beradik kat kampung.huhu tak sabar rasanya...pas ni tak tahula bila pulak dapat balik, mungkin cuti sem la kot..heeee..

Cuti - cuti jugak, assignment pun boleh tahan banyaknya di tambah pula dengan mid term lepas cuti ni.Hai tak beraya la nampaknya..Aik... beraya juga heee...Balik kampung kali ni banyakla kena bawa kitab bersama mudah-mudahan dapat siapkan kerja dekat rumah.Ni lah hakikat seorang pelajar, jangan mengeluh kuatkan tekad anda.Contohilah Ulama' & para ilmuan Islam, mereka tetap dengan usaha mereka untuk menambahkan ilmu dengan apa cara skalipun demi memartabatkan Islam dan menjadi seorang pendai'e bagi menyedarkan ummah yang semakin hari semakin alpa terhadap penciptanya.

Semoga cuti mid sem ni dapat dimanfaatkan dengan sebaik mungkin di samping tidak lupa tanggungjawab sebagai seorang student & seorang anak kepada kedua ibu bapa.
Selamat Bercuti Buat Sahabat-sahabat...


No comments:

Post a Comment